Вороніння залізних сплавів іржавим лаком

    Іржавий лак призначений для хімічного оксидування поверхонь низьколегованих сталей та чавуну. Він утворює міцний шар чорного магнетиту - оксиду заліза Fe3O4, товщиною 5-10 мікрометрів, який захищає метал від окислення та механічних ушкоджень.

        Процес вороніння має декілька стадій:

    1. Підготовка поверхні. Якість  поверхні деталей після вороніння залежить від ретельності її попередної обробки. Іржу з поверхні необхідно зняти наждачним папером, крацувальною щіткою, та зашліфувати, і за потреби відполірувати. Можна застосовувати 10-14% розчин соляної кислоти, або розведений 15-20% азотної, з додаванням кухонної солі. Деталі необхідно опустити в ємність з розчином, або обтирати поліетиленовою чи поліпропіленовою губкою, використовуючи захисні рукавички.

2. Знежирення. Поверхня знежирюється з допомогою розчинників - петролейного ефіру (галоша), ізопропілового, ізобутилового спирту, етилацетату, ксилолу, ацетону, або інших. Після цього рекомендується вивести жир із пор металу. З цією метою деталі проварюють протягом 10-15 хв у знежирювальному розчині (іде в комплекті з набором для вороніння) 

Якщо стволи спаяні олов’яним припоєм, то не слід їх довго виварювати, для запобігання кородування припою. 

Момент повного знажирення видно по рівномірному змочуванні деталей водою.

Можна замінити виварювання вимочуванням в керосині протягом доби. Але по мірі накопичення розчиненого жиру, керосин втрачатиме свої власивості. Знежирені деталі не можна брати руками, працювати в рукавичках. 

2.1 Промивання. Промити деталі від знежирювального розчину, спершу водопровідною водою, потім - 2 рази дистильованою, і дати висохнути.

3. Нанесення 1-го шару. М’якою щіткою рівномірно нанести засіб  «Іржавий лак» на поверхні деталей, які потрібно заворонити. Там, де вороніння не потрібне, лак не наноситься! Напливи і надлишки лаку прибираються віджатим пензликом.

3.1 Сушка 1-го шару при кімнатній температурі, протягом 20-40 хв. Не рекомендується підвищувати температуру. Сушку можна проводити, прідвісивши деталі на стальних дротинках.

3.2 Нанесення 2-го шару.  Аналогічно з першим.

3.3 Сушка 2-го шару. Аналог. п. 3.1

4. Виварювання. Проводиться у дистильованій воді, протягом 10-15 хв.

При воронінні відповідальних деталей, рекомендується змінювати воду після кожного виварювання, інакше на деталях можлива поява не рівномірного забарвлення

        5. Крацовка. Проводиться стальною ватою, (найкраще підходить 000) крацувальною щіткою з товщиною ворсу не більше 0,15 мм. Необхідно зчистити наліт з речовин, що прореагували.

6. Пункти 3-5 повторити потрібну кількість разів, поки деталі не набудуть потрібного кольору. Зазвичай, вистачає 5-6 циклів. При першому циклі реакції відбуваються швидше, при подальших - уповільнюються. Коли вороніння добігає кінця, при виварюванні жовто-оранжевий шар лаку вже не чорніє. Це свідчить про утворення товстої і надійної оксидної плівки магнетиту.

7. Нейтралізація. Натріть капронову щітку господарчим милом, та протріть деталі, після чого змийте мило. Повторіть процедуру ще 1-2 рази, після чого натріть деталь милом, залиште на 8-10 хв, і в кінці добре промийте теплою водою.

Нейтралізація не є обов’язковим процесом, але вона бажана, тому що в деяких випадках у порах металу лишаються кислоти, які через певний час, від кількох місяців, до кількох років, можуть призвести до появи іржі.

8. Виварювання в маслі при температурі 105-130 °C. Добре висушені деталі опустити у ємність з мастилом на 5 хв, після чого вимкнути нагрівання, і дати остигнути в маслі протягом 20-30 хв. Температура вище 100 °C потрібна для викіпання води з пор металу. Підвищення температури понад 150 °C не бажано, через те, що почнеться відпуск металу, і він може втратити 1 одиницю твердості по Роквелу. Крім того, нагріте мастило небезпечне. Охолодження в маслі необхідне для проникнення його в пори металу.

Мастило можна брати автомобільне, лляне. Можна використовувати відпрацьоване, у разі, якщо воно не кисле. Для перевірки на кислотність використовуйте лакмусовий папірець. Можна спробувати нейтралізувати кислоти в синтетичному маслі, нагріваючи його з розчином гідроксиду натрію (каустичної соди), при перемішуванні, протягом кількох годин. Після чого відділити воду на ділильній воронці. Такий спосіб не підходить для  мастил природнього походження, тому що в результаті утвориться мило.

Після виварювання деталі витерти тканиною або паперовими серветками. Вони готові до використання!

text_related

Бета-тести нової продукції

Бета-тести нової продукції

Деякі продукти, що проходять фінальні стадії досліджень, вже доступні для замовлення.  Є можливість прийняти участь у тестуванні, та отримати зразки. Для цього надсилайте запити на електронну адр..

Засіб для чищення дуже забрудненої зброї ULTRA CLEAN від Barrel Cleaner

Засіб для чищення дуже забрудненої зброї ULTRA CLEAN від Barrel Cleaner

Надзвичайно сильний засіб для чищення дуже забруднених стволів та механізмів. Розм’якшує нагар, смоли, запечені жирові та масляні плями, і дозволяє легко зняти їх механічним методом.Показав свою ефект..

text_write

    entry_bad           entry_good